Kadet
Kadet is een educatieve wiskundegame voor het 1ste tot en met het 6de leerjaar dat sterk inzet op blended learning en bewegend leren.
Kadet wisselt eenvoudig tussen papier en digitaal. De videogame is specifiek ontwikkeld voor het onderwijs en rechtstreeks gekoppeld aan de leer- en werkboeken. De speler lost rekensommen op, leert de klok correct lezen en zoekt spelenderwijs een weg doorheen allerlei wiskundepuzzels om het personage te laten vliegen of zwemmen om van vervelende krabben af te raken.
Asfalia
Spelers reizen door de magische wereld van Asfalia. De speler ontmoet nieuwe mensen en helpt Charlie de vele puzzels onderweg op te lossen. De speler ontdekt, leert en durft vragen te stellen over de wereld en de verscheidenheid aan emoties die we als mens ervaren.
Asfalia is een gehandtekende point-en-click videogame over emoties voor kinderen. De speler helpt Charlie bij het verkennen van Asfalia, de mysterieuze wereld van emoties. Hij of zij ontmoet er lieve maar eigenzinnige personages en helpt ze met hun problemen door eenvoudige puzzels op te lossen. Al doende verzamelt de speler stickers en red hij of zij Asfalia zo van een dreigend gevaar.
Voor kinderen
Asfalia is een leerrijke en educatieve videogame dat een kind perfect alleen kan spelen maar dat minstens even leuk en leerrijk is om samen te spelen. De videogame leert de speler spelenderwijs omgaan met emoties en kan een handige manier zijn om als (groot)ouder te praten over complexe emoties zoals angst, verdriet, etc met hun (klein)kinderen.
Asfalia Woede (2023)
Asfalia Angst (2025)
Pollinator Park
Pollinator Park is een educatieve VR-ervaring die mensen bewust maakt over de alarmerende achteruitgang van bestuivers. Probeer als parkbezoeker de bestuiving met de hand uit, doe boodschappen in een wereld zonder bestuivers, herontdek de schoonheid en perfectie van de natuur en ontdek hoe je de laatst overgebleven bestuivers kunt beschermen.
Het spel neemt plaats in Europa in 2050. Na een cascade van ecologische crisissen is de wereld beroofd van gezonde ecosystemen en haar rijke flora. Te midden van dit dystopische landschap ligt een weelderig groen baken van hoop: Dr. Beatrice Kukac’s Pollinator Park. Deze futuristische boerderij is een veilige haven voor bestuivende insecten en een eye-opener voor haar bezoekers. Aan de hand van de dagboekaantekeningen van Beatrice, bouwt de speler kennis op over bestuivers. Spelers proberen eigenhandig planten te bestuiven; doen hun boodschappen in een wereld zonder bestuivers en leren over op welke manier ze kunnen helpen voorkomen dat deze bevreemdende situaties realiteit worden.
PEGI 3
Pollinator Park is een hybride ervaring van ongeveer 30 minuten speeltijd die de speler zowel op computer als via Virtual Reality kan ontdekken. Dit puzzelavontuur is rustig en ontspannend en werd ontwikkeld met een educatieve insteek. Het spel brengt de waarde van bestuivers onder de aandacht van de spelers. Daarom is dit een perfecte game om samen te spelen met je (klein)kinderen of te gebruiken als ondersteuning in de klas.
Terra Nil
Terra Nil is een game waar milieu en strategische keuzes op de eerste plaats staan. De speler kan zo een dorre woestenij in een bloeiend, evenwichtig ecosysteem transformeren.
Terra Nil is een speciaal soort City Builder game dat de speler in eerste instantie naar een dorre woestenij brengt. De speler krijgt er materiaal en gereedschap aangeboden om de desolate omgeving te zuiveren en om te vormen tot een waar paradijs. Nadat de biodiversiteit hersteld is, moet de speler alle activiteiten onzichtbaar maken en gereedschap opruimen. De puzzelende insteek maakt deze city builder uniek binnen dit genre.
De speler kan in eerste instantie gebruik maken van machines (waterpompen, windturbines, enzovoort) om de grond te zuiveren. Het aantal machines of hulpmiddelen die de speler ter beschikking krijgt, wordt bepaald door het gekozen level in het begin van het spel: gardener (tuinman), ecologist (ecoloog) en environmental engineer (milieu-ingenieur). Er bestaat ook een zen mode waarbij de middelen onbeperkt zijn.
Na het zuiveren van de grond, kan de speler fauna en flora introduceren. Hiervoor moet de speler rekening houden met de specifieke noden van elke plant of elk dier. Dat kan door het klimaat te beïnvloeden (regen versus droogte, warm versus koud, enzovoort). Wanneer alle parameters goed zitten, komen dieren en planten spontaan terug naar de wereld van de speler en kunnen ze in zogenaamde biomen gegroepeerd worden. Lukt het de speler om het ecosysteem opnieuw in balans te krijgen? Dan is het tijd om de machines en gebouwen te recycleren tot een luchtschip waarmee de speler het bruisende paradijs verlaat.
PEGI 3
Terra Nil is een rustig spel waarbij geen geweld of expliciete content aan te pas komt. Het spel is, dankzij de grote educatieve meerwaarde, uitermate geschikt voor kinderen.
Balatro
Het populaire Balatro combineert het traditionele plezier van poker met de strategische diepgang van fantasierijke kaartspellen. Dat resulteert in een visueel simpele maar conceptueel moeilijk neer te leggen cocktail.
Balatro is géén traditionele versie van een pokerspel, noch een gokspel. Na de aankoop zijn er ook geen kosten meer: er wordt enkel met virtuele munten/punten gespeeld. De speler neemt het niet (online) op tegen andere menselijke spelers, maar is in se zijn/haar eigen grootste tegenstander. Het spelconcept is even simpel als briljant. De speler tracht een zo sterk mogelijke pokerhand te vormen via negen klassieke speelkaarten. Daarmee kunnen pokercombinaties gemaakt worden als een flush (5 kaarten van dezelfde kleur) of een three of a kind (3 kaarten van dezelfde waarde, zoals azen).
https://www.youtube.com/watch?v=VUyP21iQ_-g&t=6s
Wie het vooropgestelde puntendoel behaalt op basis van die kaarten, mag naar de volgende ronde. Extra strategie en uitdaging wordt voorzien tussen elke ronde, waarbij spelers hun deck kunnen uitbreiden met bijzondere kaarten, zoals holografische, stalen of gouden kaarten die de score vermenigvuldigen, planeetkaarten die specifieke pokerhanden krachtiger maken, tarotkaarten die bepaalde kaarten veranderen en jokers die het spel verder op z’n kop zetten.
Elke keuze die de speler maakt – welke kaarten hij of zij koopt, welke combinaties er geprobeerd worden en wanneer er risico’s genomen worden, bepalen of een ronde slaagt of daalt. Hierdoor is Balatro eigenlijk een strategisch puzzelspel met kaarten. De moeilijkheidsgraad stijgt naarmate de speler verder komt. Vaak is elke run een leerproces vol pieken en dalen. Elke mislukte poging motiveert én hypnotiseert de speler om terug te komen en het beter te doen dan de vorige keer.
PEGI 12
Het spel bevat thema's en elementen die gebruikt worden bij traditioneel gokken. Het spel verzacht dit echter door het gebruik van fantastische elementen die afwijken van het traditionele pokerspel naarmate het spel vordert, zonder het echte gokken of wedden te verheerlijken of aan te moedigen.
Please, touch the artwork 2
Duik in de schilderijen van James Ensor in dit eigenzinnige puzzelspel Please, touch the artwork 2, dat de speurpret van Waar is Wally? combineert met surrealisme en een diepe passie voor schilderkunst.
Please, Touch the Artwork 2 is een ontspannen en surrealistische hidden-object adventure game waarin kunst tot leven komt. Je speelt als een stijlvolle, kunstminnende skeletfiguur die door schilderijen kan reizen. Met deze gave zoek je naar verloren voorwerpen voor de bewoners van deze kunstwerken. Daarnaast moet je gaten in schilderijen dichten die door een mysterieuze figuur zijn achtergelaten.
De game is gebaseerd op het werk van James Ensor, de bekende Belgische pionier in de moderne kunst. De gameplay is eenvoudig en toegankelijk, met een focus op rustig verkennen en puzzelen. Je verkent vijf unieke werelden, elk geïnspireerd door de kunst van Ensor en tot leven gebracht via gedetailleerde, handgeschilderde taferelen. De puzzels zijn afwisselend en de uitdaging is over het algemeen laagdrempelig, wat de game geschikt maakt voor een breed publiek. Wie toch vast komt te zitten, ontdekt een handig hintsysteem om verder te komen zonder frustratie.
PEGI 7
Naast het spelelement biedt Please, Touch the Artwork 2 een educatieve waarde door spelers kennis te laten maken met het oeuvre van James Ensor. De game combineert de kunstwerken met een vleugje humor en verrassende karakters, wat zorgt voor een speelse kennismaking met deze kunststroming. Met deze game krijg je niet alleen de kans om kunst aan te raken en te beleven, maar ook om dieper na te denken over de betekenis ervan.
Het spel is gratis speelbaar en werd ontwikkeld met de steun van de Vlaamse regering ter gelegenheid van het Belgische EU-voorzitterschap 2024.
Resident Evil 4
Resident Evil 4 (Remake) is een bloedstollende remake van de legendarische survival horror game uit 2005. De klassieker wordt verbeterd met gemoderniseerde graphics en besturing, evenals een vernieuwde verhaallijn, die zelfs de meest fanatieke fans van de originele game zal verrassen.
https://www.youtube.com/watch?v=OHmSjQyj644
Zes jaar na de gebeurtenissen van Resident Evil 2 wordt Raccoon City-overlevende Leon S. Kennedy naar een afgelegen en gruwelijk dorp in Spanje gebracht om de dochter van de Amerikaanse president te redden van een mysterieuze sekte, genaamd Los Iluminados.
De speler heeft een groot arsenaal aan wapens tot zijn beschikking, maar munitie is schaars, dus spelers moeten zeer zorgvuldig aan het werk gaan om heelhuids de game door te komen. Ook moeten complexe puzzels worden opgelost om verder te kunnen in het verhaal.
PEGI 18
Resident Evil 4 is niet geschikt voor spelers onder 18 jaar. Net als andere games in deze reeks bevat de game grof taalgebruik en shockerende beelden zoals onthoofdingen en geschreeuw van angst en pijn. De game zit vol geweld, bloed en explosies.
Met behulp van wapens, messen, explosieven en melee-aanvallen moet de speler de sekteleden en geïnfecteerde gedrochten verslaan. De donkere en sinistere sfeer, met veel angstaanjagende beelden, muziek en geluidseffecten, kan voor spelers erg verontrustend zijn.
Resident Evil 4 bevat in-game aankopen voor extra items zoals wapens, kostuums en upgrades.
Little Nightmares II
In Little Nightmares II is het de bedoeling om met het kleine jongetje Mono te ontsnappen uit de donkere wereld waarin hij op één of andere manier verzeild is geraakt. Dit doe je door de duisternis te verkennen, obstakels te omzeilen en puzzels op te lossen. Mono kan de hulp inroepen van Six, het hoofdpersonage uit de eerste game, om hem daarbij te helpen.
https://www.youtube.com/watch?v=AI9zBBTyX-E
Little Nightmares II is een horrorspel dat werd gemaakt door Tarsier Studios en wordt uitgegeven door Bandai Namco.
PEGI 16
Laat je niet bedotten door het ontwapenende uiterlijk van Mono en Six: Little Nightmares II is een game die niet geschikt is voor jongere spelers. De donkere omgevingen roepen een constant gevoel van angst en vijandigheid op en de levels zijn aangekleed met levenloze lichamen en andere angstaanjagende taferelen. Ook het aanzicht van de vijanden is bedoeld om de speler schrik aan te jagen.
Mono kan zowel door vijanden als door valstrikken op een gruwelijke manier aan zijn einde komen. Het personage kan op een realistische manier worden verpletterd, neergeschoten of neergeknuppeld. Bloed en ingewanden komen er niet aan te pas, maar Mono valt wel als een levenloze lappenpop in elkaar, waarna het scherm zwart wordt. Tenzij je fan bent van het bezweren van echte nachtmerries is dit geen spel om met de kindjes op de bank te spelen.