Gamemakers aan het woord

Wie zijn de mensen achter videogames die specifiek voor gebruik in de klas worden ontwikkeld? Ontdek hun werkwijze, methodiek en aandachtspunten om games te maken die kinderen spelenderwijs helpen leren.

“Ons doel is om leuke en memorabele ervaringen te creëren die op een natuurlijke manier aanzetten tot leren — zonder dat het aanvoelt als een les”

Jean-Gobert De Coster, oprichter Funtomata: “Met onze studio willen we terug naar de kern van games: kwaliteitsvolle, gedeelde ervaringen waar zowel kinderen als hun begeleiders van genieten. Onze missie is om visueel prachtige en betekenisvolle…


“Jongeren leren wat ze kunnen doen in conflictsituaties, zowel offline als online”

Bram Allegaert medeoprichter & Game Designer van BrainBugs: “Samen met BrainBugs-medeoprichter Lennert Mottar heb ik tien jaar lang een multimedia-lab geleid binnen een grote jeugdwerkorganisatie in Gent, Brussel en Antwerpen. We…


“Voor we een spel lanceren, testen we het uitgebreid in scholen”

Wouter Caeldries, CTO van SmartGames: “Bij alles wat we doen, staat spelend leren centraal. We geloven in de kracht van het spel om het zelfvertrouwen en de vaardigheden van spelers te vergroten. Onze fysieke en digitale spellen stimuleren kritisch…


“Games zijn een waardevolle aanvulling op werkboeken en digitale oefeningen”

Steven Simoens van Die Keure: “We geloven dat sterk onderwijs de basis vormt van een sterke samenleving en dat leerkrachten daarin een cruciale rol spelen. Daarom ontwikkelen we lesmateriaal dat leerkrachten flexibel kunnen inzetten in hun eigen…


Wat vinden leerkrachten en scholen van videogames in de klas?

Naar de getuigenissen

Op zoek naar een overzicht van de soorten videogames?

Check de gametypes

Speelhetslim maakt (groot)ouders, begeleiders en leerkrachten wegwijs in de wereld van videogames. Het platform is een gratis website met tips & inspiratie over veilig en verantwoord gamen.

Awards