Gamemakers aan het woord

Wie zijn de mensen achter videogames die specifiek voor gebruik in de klas worden ontwikkeld? Ontdek hun werkwijze, methodiek en aandachtspunten om games te maken die kinderen spelenderwijs helpen leren.

ā€œOns doel is om leuke en memorabele ervaringen te creĆ«ren die op een natuurlijke manier aanzetten tot leren — zonder dat het aanvoelt als een lesā€

Jean-Gobert De Coster, oprichter Funtomata: ā€œMet onze studio willen we terug naar de kern van games: kwaliteitsvolle, gedeelde ervaringen waar zowel kinderen als hun begeleiders van genieten. Onze missie is om visueel prachtige en betekenisvolle…


ā€œJongeren leren wat ze kunnen doen in conflictsituaties, zowel offline als onlineā€

Bram Allegaert medeoprichter & Game Designer van BrainBugs: ā€œSamen met BrainBugs-medeoprichter Lennert Mottar heb ik tien jaar lang een multimedia-lab geleid binnen een grote jeugdwerkorganisatie in Gent, Brussel en Antwerpen. We…


ā€œVoor we een spel lanceren, testen we het uitgebreid in scholenā€

Wouter Caeldries, CTO van SmartGames: ā€œBij alles wat we doen, staat spelend leren centraal. We geloven in de kracht van het spel om het zelfvertrouwen en de vaardigheden van spelers te vergroten. Onze fysieke en digitale spellen stimuleren kritisch…


ā€œGames zijn een waardevolle aanvulling op werkboeken en digitale oefeningenā€

Steven Simoens van Die Keure: ā€œWe geloven dat sterk onderwijs de basis vormt van een sterke samenleving en dat leerkrachten daarin een cruciale rol spelen. Daarom ontwikkelen we lesmateriaal dat leerkrachten flexibel kunnen inzetten in hun eigen…


Wat vinden leerkrachten en scholen van videogames in de klas?

Naar de getuigenissen

Op zoek naar een overzicht van de soorten videogames?

Check de gametypes