Gamemakers aan het woord
Wie zijn de mensen achter videogames die specifiek voor gebruik in de klas worden ontwikkeld? Ontdek hun werkwijze, methodiek en aandachtspunten om games te maken die kinderen spelenderwijs helpen leren.
21/03/2025
āOns doel is om leuke en memorabele ervaringen te creĆ«ren die op een natuurlijke manier aanzetten tot leren ā zonder dat het aanvoelt als een lesā
Jean-Gobert De Coster, oprichter Funtomata: āMet onze studio willen we terug naar de kern van games: kwaliteitsvolle, gedeelde ervaringen waar zowel kinderen als hun begeleiders van genieten. Onze missie is om visueel prachtige en betekenisvolleā¦
21/03/2025
āJongeren leren wat ze kunnen doen in conflictsituaties, zowel offline als onlineā
Bram Allegaert medeoprichter & Game Designer van BrainBugs: āSamen met BrainBugs-medeoprichter Lennert Mottar heb ik tien jaar lang een multimedia-lab geleid binnen een grote jeugdwerkorganisatie in Gent, Brussel en Antwerpen. Weā¦
21/03/2025
āVoor we een spel lanceren, testen we het uitgebreid in scholenā
Wouter Caeldries, CTO van SmartGames: āBij alles wat we doen, staat spelend leren centraal. We geloven in de kracht van het spel om het zelfvertrouwen en de vaardigheden van spelers te vergroten. Onze fysieke en digitale spellen stimuleren kritischā¦
21/03/2025
āGames zijn een waardevolle aanvulling op werkboeken en digitale oefeningenā
Steven Simoens van Die Keure: āWe geloven dat sterk onderwijs de basis vormt van een sterke samenleving en dat leerkrachten daarin een cruciale rol spelen. Daarom ontwikkelen we lesmateriaal dat leerkrachten flexibel kunnen inzetten in hun eigenā¦